dimarts, 10 de febrer del 2015

A l'alcalde li brillen els ulls

El 20 de gener del 2012 vaig tenir la sort de poder assistir a la inauguració del teatre l'Amistat de Premià de Mar. L'esdeveniment s'ho mereixia i s'ho mereixia especialment l'amic i Alcalde Miquel Buch.

Aquell dia em vaig apuntar un títol per una entrada al bloc "A l'Alcalde li Brillen els ulls" una entrada que no vaig arribar a fer... A vegades el dia a dia ens distreu de les coses importants...

Dic importants perquè sentir a en Miquel relacionar tots els passos que s'havien fet per arribar al dia 20 de gener del 2012 era emocionant. I veure'l com dic en el títol com li brillaven els ulls al anar desgranant el llarg i tortuós camí és important i explicar-ho també.

I ara ens traslladem al 5 de febrer d'enguany, 3 anys, 36 mesos, 158 setmanes i 1112 dies més tard. I
en Miquel desgrana la feina feta per ell i el seu equip a premià des del maig del 2011 fins ara. I a l'Alcalde li tornen a brillar els ulls. Igual que que aquell dia de gener del 2012 l'emoció i la passió per la feina feta es traspuen a cada paraula,  a cada gest, a cada silenci i a tot el relat.

Explica el complicat que és gestionar en temps de crisi una ciutat com Premià de Mar on les necessitats són moltes i l'acció de l'ajuntament costa que arribi a tothom. Explica les renuncies, sobre tot familiars, que ell i el seu equip han de fer però que la satisfacció de treballar pel seu poble compensa aquests fets.

I a renova el compromís amb Premià de Mar. Vol tornar a ser Alcalde 4 anys més amb la mateixa il·lusió i amb el mateix brillar d'ulls. I jo crec que s'ho mereix. És un bon Alcalde, un bon Pare, un molt bon amic que tinc la gran sort de tenir en el cercle dels meus bons amics i amigues.

La sala és plena d'amics, de gent de Premià, de càrrecs, de gent de la comarca i un convidat molt especial, el President Mas que ha volgut acompanyar-lo i donar-li suport. Destaco del que va dir el President: 1r que li tenia certa enveja per tot el que ha pogut fer en Miquel a Premià i 2n. Que els ajuntaments són com el servei d'urgències de l'administració, el primer lloc on els ciutadans i ciutadanes van.

Sort Miquel, l'empenta i la il·lusió la tens de sobres i tens un gran equip. Endavant!!! i una forta abraçada.