dijous, 11 de desembre del 2014

Congrés ALDE PARTY 3 dies, Lisboa un Matí


Del 20 al 22 de novembre es va celebrar a Lisboa el 35è congrés de l'Alde Party. Congrés que vaig anar com a delegat com explico ampliament a l'anterior entrada al blog 

Però també hi vaig anar com a Membre Individual(IM). Aquests dies quant la gent sabia que anava o que havia anat al congrés em preguntava: com és que jo formava part d'aquest partit i com m'havia fet IM. 
Doncs una part visual de la resposta és aquesta estoreta de ratolí que em van donar els del ALDE PARTY en una visita al parlament Europeu. Com es veu hi ha l'adreça del web. Doncs vaig entrar a xafardejar i em vaig afiliar... I d'això fa un parell d'anys i gairebé de casualitat m'he trobat anant a Lisboa, primer de convidat i després com a delegat dins la delegació de Convergència. 
Començo per aquí. He estat fantàsticament acollit per la gent de la delegació, per tots però en Luca i en Marc molt especialment. Vaig fer uns nous companys de partit que amb alguns no havíem coincidit mai. I ens trobem a Lisboa!!! La vida te això.
La delegació va treballar de valent i podem estar contents de la feina feta i principalment de l'aprovació de la resolució en contra de la Querella al President Mas.

Com dic al inici 3 dies de congrés i un matí a Lisboa. Com que el matí va ser el primer doncs comencem per aquí.

Lisboa era una ciutat desconeguda per a mi. Una ciutat que d'entrada no m'havia plantejat mai de visitar, almenys en un curt i mitjà termini. I crec que hi tornaré. Em va agradar molt. Amb un matí dona per poc i a sobre anava plovisquejant. Doncs bé em vaig posar un barret que portava, l'abric, comprar un bitllet per 24 hores ilimitat del transport públic i agafar tranvies... 
Vaig afagar diverses vegades el 28 que va pel casc antic, cap al Castelo ST Jorge, la catedral i el barri de la "baixa". amb això veus una part important i molt bonica de la ciutat. 
Amb el tramvia 15 vaig anar al centre de congressos a la tarda i allà va ser on vaig passar la majoria de temps.
Però hi ha la nit i la nit a Lisboa s'ha de passar al barri "alto", no de categoria si no d'alçada...
Uns carrerons plens de bars i de musica amb molt d'ambient. I per menjar doncs cal provar el bacallà.
Com a cosa curiosa vaig trobar un bar, que feien bons gintonics, que era també una barberia. Molt ben ambientat i decorat. 
I sí es vol un ambient una mica més sofisticat o més snob doncs cap al barri del Chiado. I com no escoltar algun Fado... 
I bé ja no va donar per més la part lúdica. 


I pel que fa al congrés, temes escenogràfics el tema "polític al altre post" era doncs el que normalment es veu en d'altres congressos siguin politics o no. 
La tipica recepció i el  sopar pel que fa al tema lúdic i de networking.  El sopar va tipus coctel i això facilitava la relació i les converses amb gent diversa, quant l'idioma ho permetia però amb una mica de ganes t'acabes comunicant ja sigui directament o a través d'algú que domini el dels dos interlucutors.

En el palau tot estava molt ben organitzat. Les votacions es van fer amb comandament fet que facilita el tema. 
Hi havia a més de les ponències de treball per les resolucions algunes conferències de temes diversos, presentacions de llibres, parlaments....

L'escenografia com es veu a les fotos estava molt bé, Dominant els colors corporatius blau i groc. 

L'ambient era molt bo i de molta ccortesiaentre totes les delegacions i també entre els membres individuals.
Com que es renovaven dues vicepresidències però hi havia tres candidatures hi va haver campanya dels candidats. Fulletons, cartells, roll-up, etc. En algun moment em va semblar com molt americà. Però sempre com dic des del bon rotllo!!!

En definitiva una bona experiència. Se'm van escapar segur moltes coses doncs malauradament no domino prou l'anglès i al congrés tot, tot en anglès i sense traducció simultània. Bé la part positiva és que vaig fer una bona immersió lingüística de tres dies... 

I com he dit al principi Lisboa, el poc que vaig poder veure i gaudir, val la pena. Visitar sense preses, perdre's pels carrerons, badar, pujar als tramvies, veure la ciutat des de les alçades que donen els seus turons, veure la història a través dels monuments i edificis... I la gent molt amable i en general bon servei.